torsdag 6 maj 2010

Resfeber

Usch usch usch! Jag kom hem från Hong Kong idag (inlägg om det kommer senare när jag får tid) och nu är jag i full gång med att sortera allt i mitt rum i högar.

Hög 1a: Saker som ska skeppas hem
Hög 1b: Saker som ska skeppas hem om de får plats

Hög 2: Saker som ska med på mina resor som startar på lördag morgon och pågår i ca 6 veckor.

Hög 3a: Saker som är schyssta men måste prioriteras bort och lämnas på campus för någon kines att använda (de kinesiska studenterna har sömre ekonomi än de singaporianska).
Hög 3b: Saker som ingen vill ha. Släng!

När man börjar plocka med grejorna så kommer mycket minnen fram. Det har hänt mycket det här läsåret, Camilla och jag kom hit som par men är inte ihop längre, jag har skaffat frisyr (alltså inte snaggat) och jag har fått så många nya vänner som jag måste skiljas ifrån. Jag får resfeber och separationsångest. Det blir bättre när jag kommer till Filipinerna!

1 kommentar:

  1. ...tiden läker alla frisyrer, ...som du sa en gång.
    "Kraften sitter i håret"...sa Simson ;-)
    /Z

    SvaraRadera