torsdag 27 maj 2010

Kinesisk censur och feber

Jag är i Peking nu och mår bra, eller faktiskt inte när jag tänker efter. Har åkt på en förkylning och har över 39 i feber. Idag har jag legat inne hela dagen och sett på Lilla Sjöjungfrun och serien Californication (fan va bra att jag reser med laptoppen!). Shalena (min reskamrat) har gått på stan. Jag stannar nog inne imorrn också, rummet är riktigt najs och jag vill verkligen bli frisk snabbt så jag kan njuta av allt Peking har att erbjuda.

Jo, censuren! Jag kan inte komma åt facebook, youtube eller blogspot eftersom att Kinesiska staten spärrar de sidorna. Fast går man in på www.browse007.com så kan man komma åt enklare versioner av sidorna. Därför kan jag inte lägga upp bilder på min blogg och just nu inte alls gå in på Fejjan. Men misströsta inte, det kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar