torsdag 10 september 2009

Dykkursens första intryck

Vi köpte en resa med tillhörande dykkurs för några veckor sedan och nu har vi haft första teoripasset. I måndags betalade vi resterande summa, provade utrustning och fick en teoribok. Den skulle vi läsa till igår. Vi satte oss och plöjde 250 sidor (iof rikligt med bilder och övertydliga instruktioner) för att idag, torsdag, skriva vårt teoriprov :) Snacka om intensivkurs...

På lördag eller söndag ska vi göra våra fem pooldyk och sen det fyra open water-dyk på Tioman (en skön ö i Malaysia) och två dyk (förhoppningsvis) med certifikat.

2 kommentarer:

  1. Skönt med mycket och stora bilder i böckerna. Helst stora bokstäver också...
    Skämt å sido. Hinner ni smälta alla intryck?! Det verkar hända något kul varje stund!
    Att ta dykar cert verkar så häftigt. En ny värld tippar jag.

    SvaraRadera
  2. Och du, tänk på hur jag skulle dyka om du tycker det känns svårt :)
    Hälsa Camilla att jag snart ska skiljas från Shantaram efter ett långt och händelserikt förhållande. Nu när jag varit sjuk har det blivit särskilt intensivt och jag befinner mig i en annan värld stundtals.
    Jag rekommenderar vidare.

    SvaraRadera