fredag 25 september 2009

Förkyld

Camilla blev sjuk i fredags och på lördagen började jag få känningar. Nu har jag en fullt utbruten förkylning men är på bättringsvägen. Hoppas tillfriskna ytterligare till imorgon då vi ska dyka. Jag gick till campusläkaren och fick en jäkla massa piller:

- Zyrtec (en på morgonen)
- halstabletter (var 4:e timme)
- Paracetamol 500 mg (2 st 4 ggr per dag)
- Dexcophan (efter mat 3 ggr per dag)
- Tripodiline (en på kvällen)

Det står inte på dem vad de är till för men jag har luskat ut att de dämpar snuva, feber, hosta och värk. Utöver det dricker jag en kinesisk sirap med en massa örter i 3 ggr per dag och tar en C-vitamintablett :)

4 kommentarer:

  1. hmm...järnkur!
    Medicinmännen kan man säkert lita på.
    Krya på Er.
    Z

    SvaraRadera
  2. Annars kan ni göra som vårdcentralen rekommenderar, alvedon och avvakta!

    SvaraRadera
  3. Vilket är bäst tror du? Är det österländsk läkekonst á lá humbug eller är det västerländsk storkapital á lá snabbt å smärtstillande?
    Att vara fiskmat verkar skojigt! Är säkert också bra mot eventuella kristaller i fötterna.
    Clara med familj.

    SvaraRadera
  4. Annars kan du alltid gå in på www.vardguiden.se, kolla gärna vad det står om MRSA ;) (Appråpå ditt medicinintag!)

    Men det är SÅ kul att läsa om hur du har det!
    Många hälsningar och kramar från faster Åsa

    SvaraRadera