måndag 12 oktober 2009

Recess week III: Kota Kinabalu

Resten av recess week tog vi det bara lugnt. Camilla blev frisk och vi andra blev sjuka.

Resten av veckan (torsdag till måndag) spenderade vi i ett litet mysigt vandrarhem i Kota Kinabalu, 8 minuter gång till flygplatsen. Vi åkte ut till en fin ö och solade och snorklade på fredagen. På kvällen så sa jag "Jag mår lite illa." Och sedan var det kört för mig... och inte var jag ensam heller: fem av oss åtta som besteg berget blev magsjuka den kvällen. Dagen efter var det bara att ligga och ta det lugnt. Camilla hade rätt tråkigt då.

Men sen blev vi friska och vi åkte in till staden och kollade på söndagsmarknaden. De sålde bland annat små handväskor (eller vad det nu var) gjorda av hela paddor. Jag tänkte köpa en till Erik i julklapp men tänkte att det bara skulle vara roligt en kort stund. John åkte hem på kvällen eftersom han hade matteprov på måndagen.

På måndagen så åt jag, Hanna och Camilla frukost på ett lyxhotell och eftersom att det kostade ca 130 kr så tyckte vi att vi kunde spendera dagen i deras solstolar, bada i deras pool och delta i vattengympan :) Dagen var riktigt avslappnande och precis som vi lovat så brände vi oss rätt duktigt.

2 kommentarer:

  1. Äckligt och ovärdigt att göra väskor av paddor!

    SvaraRadera
  2. hahaha! när jag såg bilden med paddorna(seriöst innan jag läste din text) så tänkte jag "fan om han köper en sån där till mig bara för att klämma ut sitt mr. burns-skratt, det skulle va så typsikt, jag skulle säga "aha... vad fan är det här.." med rynkor i pannan och du skulle säga "vadå?! det är ju inne med pappplånböcker" och av sluta med ett hånfullt skratt" :D

    SvaraRadera