lördag 21 november 2009

Tenta-p

Jaha, så var det tenta-p som sagt var... Har haft en tenta hittills i "Mechanical systems design and analysis". Det var som i Sverige fast annorlunda. Nu fick vi 2 timmar på oss, på LiU hade vi fått 4 timmar. Vi fick gå in i tentasalen tidigast 10 minuter innan tentan, på LiU vill de helst att man är där senast 10 minuter innan. Vi fick inte ta med ryggsäcken in, vilket jag gjorde ändå eftersom jag hade min laptop där. Vi hade numrerade och förbestämda platser vilket gjorde att när jag väl hittade min plats så var det runt 1 minut kvar till tentans start. Ingen fick lämna salen förrän vi blev tillsagda att det var OK, vilket var typ 15 minuter efter tentans slut.

Har en mattetenta på måndag, den kommer nog gå bra. Måste bara bli snabbare för tentan jag övade på tog 15 timmar och vi har bara 2,5 timmar när det gäller. Sista tentan är 4:e december, det är en flumflumkurs som man måste läsa inför och bestämma sig vad man tycker om vissa saker och sen bajsa ner det på papper. Den heter "Human resource management".

Äntligen har jag kommit fram till vart jag ska över jul/nyår! Jag har tvekat mellan jul i Thailand och nyår i Taiwan med två gymnasiekompisar eller någonting annat med mamma och Erik. Nu slutade det med att det blir det förstnämnda så får mamma och Erik komma senare. Det blir jättebra och det blir perfekt att fira jul med tre tjejer (de tar med en till kompis) för då vet man att det blir en trevlig och mysig julafton! Kattis, om du läser det här vill jag ha julgransglitter i silver och kulor i rött om du tar med från Sverige, och jag får välja :)

1 kommentar:

  1. Hej Markus, närär du uppkopplad? Dags att kolla av läget igen?!
    Nura

    SvaraRadera