onsdag 28 april 2010

Bufféer

I fredags åt vi Braziliansk BBQ-buffé. Man tar potatis och sallad och sås och sånt och så kommer grillkockar runt och frågar om man vill ha deras kött. Om man vill det så sätter de sitt svärd med köttbiten mot ens tallrik och hyvlar bort en köttbit med en stor kniv. Väldigt, väldigt fint kött men såklart blev jag sprängmätt...

I lördags åt vi chokladbuffé på Fullerton hotell. Man betalar alldeles för mycket men då får man äta hur mycket choklad som helst. Det fanns chokladfontän att doppa marshmallows, hordgubbar och frukt i, det fanns chokladtårtor, chokladkakor, praliner och sist men inte minst kunde man låta tillverka sin egen kopp varm choklad gjord på sin(a) favoritchokladsort(er) och essens. Pga Kaviareffekten* så blev jag inte proppmätt i alla fall. Dagen efter var jag inte ens chokladbakis som många andra har känt efter den buffén.

Igår (tisdag) gick vi till en indisk restaurang och åt. Det var nog en av de bästa restauranger jag varit på. Maten var väldigt god och stämningen var väldigt speciell och avslappnad. Alla som jobbar där är volontärer och man betalar hur mycket man vill för maten. Vi åt tills det stod oss ur öronen, drack kaffe och åt indisk glass och vi tre svenskar var storsinta nog att betala motsvarande 54 kr var för kalaset. Jag tror att restaurangen är del av någon sekt eller religiöst samfund. De kanske blandar psykofarmaka i maten? :S

*Kaviareffekten är när man blir illamående innan man blir mätt. Namnet kommer av att om man har en skål med Kalles kaviar framför sig och börjar äta så kommer man må illa långt innan man faktiskt är mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar