söndag 11 april 2010

Erik och mamma på besök

Onsdag 31:a mars kom Erik och mamma på besök och de åkte hem idag (11:e april). Det har varit supertrevligt och vi har gjort jäkligt mycket utan att ha gjort så mycket, så att säga. Vi har åkt wakeboard, gått på bio, shoppat, legat på stranden, ätit ute såklart, Erik och jag har varit ute och festat två gånger, och så har vi varit på ön Tioman i Malaysia.

Wakeboarden var samma anläggning vi åkte tidigare. Detta var andra gången jag åkte där och jag var märkbart bättre, det var kul! Jag hoppade på alla hopp förutom en "rail" och testade dessutom vattenskidor och "dasslocket". Min polare Jocke hemma från maskin i Linköping var med den kvällen och vi var alla jäkligt grymma!

Första kvällen jag och Erik gick ut gick vi med några kompisar här från NTU på en klubb i stan. Det var inget speciellt men väldigt kul att visa Erik vilka jag hänger med osv. Efter utgången hängde jag med hem till deras vandrarhem och sov där fredag till söndag.

I onsdags så var det MRT Pub Crawl, alltså en pubrunda där man tar pendeltåget/tunnelbanan mellan pubarna. Det var precis som förra terminen jäkligt, jäkligt roligt och det var kul att få visa upp sin bror. Erik fick två beundrare bland mina tjejkompisar fick jag veta idag ;) Alla hade likadana t-shirtar som man klottrade och skrev meddelanden på. Jag blev aningen för full (varför skulle just jag dricka upp alla slattar åt alla?) men hade inga problem att gå upp klockan 5 dagen efter. Då åkte vi nämligen till Tioman, en ö längs Malaysias östkust.

Tioman var väldigt okomplicerat. Vi låg på stranden, vi åt och vi sov. Rummet var långt ifrån det fräschaste men sjukt prisvärt eftersom vi slapp leta och det hade sköna sängar och AC, och en egen hus-gecko. På så sätt är det smidigt att resa med min famlij; de är inte så knussliga. Vi snorklade alla tre och jag och Erik lekte miljöaktivister genom att bärga två tunga bilbatterier från botten. Det enda ansträngande vi gjorde var en kuperad promenad till Monkey Bay som tog 45 minuter i varje riktning.

Som ni ser så var det svettigt och jobbigt att trekka till Monkey Bay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar