torsdag 13 augusti 2009

Föreläsningar

Nu har jag gått på ett par föreläsningar och det är blandade intryck... Vissa föresläsare pratar bra engelska men många pratar med rätt mycket brytning så man måste spetsa öronen ordentligt. Det blir heller inte bättre av att studenterna sitter och pratar hela tiden så att det är ett mer eller mindre konstant sorl i föreläsningssalen. Och sen har vi AC:n... De vrider upp AC:n så att man ibland knappt kan sitta still för att man fryser. Idag hade jag en skjorta med mig men jag var tvungen att lämna sista föreläsningen för att jag hade ont i halsen och blev nojjig över att bli sjuk.

Vilka kurser väljer jag mellan då? Jo:

Japanska: har inte provat en föreläsning än.
Human resource management: flummig kurs där det är svårt att hitta den eventuellt röda tråden
Sannorlikhetslära och statistik: Jag kommer nog satsa på att läsa boken då hon är svår att förstå.
The art of academic writing: Bra föreläsare! Talar mkt bra engelska. 80% av kursdeltagarna är tjejer och alla utan jag är "kineser". Men det blir bara kul!
Mechanical system design and analysis: Bra föreläsare som talar helt ok och som verkligen bemödar sig om att alla ska hänga med.
Motion controll systems: Väldigt relevant kurs men tyvärr talar föreläsaren väldigt otydligt. Den verkar rätt tung och den handlar mycket om reglerteknik (som jag hatar att behöva räkna på) så jag tror jag hellre väljer japanskan. Vill ju inte jobba ihjäl mig :)

Imorgon åker vi hela svennegänget till Indonesien över helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar