måndag 17 augusti 2009

Indonesien - ön Bintan

I helgen var vi i Indonesien. Superskön helg med kritvita stränder, billig (!) öl och många roliga aktiviteter att göra. På fredagen skippade vi alla nån eller ett par föreläsningar för att kunna ta en tidigare färja till ön Bintan i Indonesien. Vägen till färjan var rätt dryg för det var varmt och det visade sig att den gick tre timmar senare än vad de lovat först. Jag blev sjukt skeptisk med tanke på hur asiater ofta kan lova för mycket. Men när vi väl kom dit på kvällen så klickade det direkt: hela anläggningen inklusive boendet låg i havet på pålar och det var fräscht och fint. Dessutom ingick sju mål mat under helgen så vi var tvungna att sätta och äta lunch kl 20 för att kl 22 äta middag, annars skulle vi inte hinna med ätschemat :D Maten var fantastisk! Det kom alltid in ris och 4-5 olika saker att dela på. Fisk, krabba, snäckor, musslor, kyckling, räkor och grönsaker. Ölen kostade ca 25 kr för 60 cl så det var himmelriket! Sedan följde karaoke, lägereld, öl och fest. Det började även droppa in lite annat ungt folk från Singapore men från andra skolor.

På lördagen paddlade vi ut till en ö, vilket tog ca 20-30 minuter. Där badade och snorklade vi och levde strandliv i två timmar. Efter det så åt vi och slappade och sen åt vi mer. Jag mådde så där den dagen, var förkyld. Jag njöt ändå.

Söndagen betydde åka båt ut till ön och upprepa gårdagen. Sedan checka ut och ta sig tillbaka till färgan. Väl i stan där färjan låg så åt jag för 21 kr och sen betalade jag en barberare 15 för att trimma av mig håret och skägget. Och det var den helgen...

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att det verkar vara jobbigt att vara där ni är, ni får ju flänga runt och tvångsäta :)Så säger någon som är avis, lite trött efter dagens slit :D
    Vilken snygg badflicka du fångat på sista bilden!
    Fick ett tips igår om att Singapore har ett fantastiskt Zoo som bara måste besökas. Eller var det Beijing. Kolla upp.

    SvaraRadera