måndag 31 augusti 2009

Klättring

I fredags var jag med en Singaporian och en svensk tjej och klättrade i Yishun. I lördags besteg vi Singapores högsta berg! I går var jag rastlös och vemodig.

Vi fick ett mail från en singaporiansk kille som ville lära känna utbytesstudenter. Hans intressen var klättring och mat. Min svenska vana trogen tänkte jag att "Vad är det för mongo? Har han inga riktiga vänner?". Hur som helst så tänkte jag vara lite galen så jag svarade och det slutade med att jag hängde med honom och hans andra "fadderbarn" och klättrade. Det fanns 25 m-väggar på det stället! Hur jobbigt som helst och jag hade ordentligt flås när jag upp. Läskigt också. Vi pratade även om en resa till Kuala Lumpur näst-nästa helg och klättra i sydostasiens största konstgjorda klätteranläggning.


I lördags besteg vi Singapores högsta "berg" på 164 meter. Det var dock väldigt jobbigt i den dagens hetta och fukt. Vi såg en hel del djur och insekter: en färgglad och dödligt giftig orm, en ödla, två apor varav en hade stånd, ett kaxigt gäng trollsländor och en leguan.

Efter bergspromenaden åt vi gott och sen stack vi till ett gäng affärer ovanför Golden Mile Food court nära Lavender street. Där kan man köpa allt som har med hiking och trkking att göra. Jag köpte en snygg och bra 30 litersryggsäck, en pannlampa och ett par handskar. Allt till vår kommande bestigning av Mt Kinabalu.

Igår, söndag, var jag lite nere. Hade kli i kroppen samtidigt som jag inte hade lust med något. Det blev bättre på kvällen när jag bestämde mig för att plugga. Camilla var på bio och när hon kom hem hade hon köpt en Harry Potter-bok åt mig. Det var omtänksamt gjort!

3 kommentarer:

  1. Cooolt med så högt berg ;-)
    Snart har du dina springskor så du kan skaka kliet ur kroppen...

    SvaraRadera
  2. fina bilder! den där väggen såg rejäl ut :) hoppas allt är bra med dig och att harry potter håller dig vid liv :) saknar dig /Brorsan

    SvaraRadera
  3. "Vad är det för mongo? Har han inga riktiga vänner?".

    haha kul kille :D

    SvaraRadera