söndag 9 augusti 2009

Installerad på studentrummet


Nu är vi installerade på NTU sedan ett par dagar. Jag bor tillsammans med en maskinare från Linköping som heter John och vi kommer mycket bra överens hittills. Dagarna här har varit fullspäckade med att köpa sängkläder, tvättmedel osv, packa upp, gå på informationsföreläsning, åka till stan och shoppa och utforska campus.

Campus är OTROLIGT stort. Det går tre olika internbussar och alla byggnader är enorma (i klass med Huddinge sjukhus?). Vi lär oss sakta men säkert att hitta mellan vissa punkter. Det finns två pooler varav den ena ligger i sportcentret med gym och badminton, tennis osv osv. Appropå träning så var jag och letade joggingskor idag i stan. I 90% av alla butiker har de bara upp till US 12 men i detta köpcentrum hade de säkert 10-15 olika skobutiker och det fanns iaf två modeller med storlek 14 i varje. Jag hittade min drömsko som jag ska beställa över internet eftersom att den bara fanns i 13.
Rummet är jag riktigt nöjd med! Trevlig rumskamrat, andra våningen, nyrenoverat, rymligt, bra förvaringsmöjligheter, precis bredvid toalett och dusch och endast lite morgonsol som lyser in genom fönstret. Jag börjar aklimatisera mig ganska bra. Jag svettas mindre och det luktar mindre och jag slappnar liksom av bättre.


Loftgången utanför ytterdörren

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får det trevligt i Singapore under året (såg att du har startat en blogg - kul!) Mvh Oscar

    SvaraRadera