söndag 20 december 2009

Bangkok: Aventyr, lite shopping, utgang och kostym

Nu ar jag med Jakob (en svensk fran NTU) i Bangkok. Jag kom i fredags eftermiddag och rakade ta samma flyg som Thomas fran Bali. Jag och Jakob letade boende pa Koasan Road (turistgatan) och var nara att falla for frestelsen att betala lite mer an vi tankt bara for att fa vara de 4:e forsta gasterna i ett nystartat hotells historia. Det luktade nytt och det fanns ingen som helst inredning i lobbyn :D Pa rummet lag TV:n fortfarande i kartongen... Vi hittade dock ett ekvivalent frascht rum for lite mindre. Sedan at vi middag och roade oss alla tre.

Igar (lordag) stotte vi pa festfixaren nr 1 i Singapore; Desmod Choo. Om det ar nagon man ska konsultera nar det galler att hitta bra fester och klubbar sa ar det han. Vi hakade pa hans gang till ett kopcenter och helgmarknad. Jag hittade inget kopflyt sa jag kom hem med endast en t-shirt och ett par shorts. Hur som hellst festade vi pa Route 66 och det var en alldeles sardeles kul kvall! I borjan var jag skeptisk for det var svinhog musik, inget dansgolv och vi satt bara runt ett litet bord och drack sprit fran vart helror. Men sa helt plotsligt lossnade stamningen pa klubben och alla stod och dansade runt sina bord och helt plostligt var allt ett dansgolv! Klientelet var uppkladda thailanningar (ganska rika antar jag) och ett par utlanningar sa det var annorlunda.

Idag kravlade vi oss upp vid 13 och jag hade ratt mycket bakisangest. Kande mig dalig turist som inte shoppat mer och som sov bort dagen istallet for att titta pa kultur. Men det loste sig jattebra for nar vi atit lunch gick jag och lat sy upp en kostym och innan forsta mattagningen hann vi se Liggande Buddha. Kostymen ar klar imorrn och med en skjorta och slips fick jag punga drygt 1000 kr. Han verkar serios och gammal i gemet sa jag tror det blir bra.

2 kommentarer:

  1. Det känns lite overkligt att du är där och här är vi med hur mycket snö som helst! Nu är det nog 70-80 cm!
    Vi skottar och skottar. Snön är mycket fluffig och får alla att känna sig som barn! Enya tycker att det är toppen och Erik och hans polare är i kyrkbacken och "leker". I går bjöd jag killarna på julmat och sedan gick de ut och lekte :)
    Vaknade i natt och tänkte på dig, där du är! Saknar dig!!!
    I torsdags fyllde lillkusinen 3 år och vi var där i går och grattade. Mysigt.

    SvaraRadera
  2. Markus, älskade son!
    Jag önskar dig en God Jul! Hör av dig.
    Kramar

    SvaraRadera